ناکجا در تلگرام
توییتر ناکجا را دنبال کنید!
فروشگاه کتاب ناکجا در پاریس
زندگی عزیز

صفحه اصلی / داســــــتان کوتاه /

داســــــتان کوتاه

زندگی عزیز

نویسنده: آلیس مونرو
مترجم: منیژه ژیان
داســــــتان کوتاه
ناشر: کوله پشتی
تاریخ انتشار: 1393
368 صفحه

    این کتاب را بخرید

  • نسخه چاپی کتاب از ناکجا
    20,90€
  • خلاصه کتاب
  • نظرات شما

  • خلاصه کتاب

    آلیس آن مونرو ۱۰ ژوئیه ۱۹۳۱ در کانادا به دنیا آمد. پدرش کشاورز و مادرش معلم مدرسه بود. او نویسندگی را از نوجوانی شروع کرد و اولین داستانش به نام «ابعاد یک سایه» در سال ۱۹۵۰ زمانی‌که هنوز دانشجوی دانشگاه وسترن اونتاریو بود منتشر شد. 

     

    ویژگی اصلی نثر مونرو تأکید او بر محل وقوع داستان و شخصیت‌ زن‌های پیچیده است. آثار او اغلب با آثار بزرگان ادبیات مقایسه شده و گفته می‌شود در آثار او، مثل آثار چخوف، خط داستانی درجه دوم اهمیت را دارد و تقریبا اتفاق خاصی در داستان‌ها رخ نمی‌دهد و اغلب تلنگری موجب دگرگونی زندگی شخصیت‌ها می‌شود. 

     

    کتاب‌های «گریزپا»، «پاییز داغ»، «رویای مادرم»، ‌ «دورنمای کاسل‌راک»، «عشق زن خوب»، «فرار» و «خوشبختی در راه است» ترجمه‌هایی هستند که از آثار این نویسنده در ایران منتشر شده‌اند. 

     

    مونرو چند ماه پیش عنوان کرد از دنیای نویسندگی خداحافظی کرده و گفت: «نه این‌که نوشتن را دوست نداشته باشم، اما به نظرم موقعی می‌رسد که حس می‌کنی به جایی رسیدی که دیگر می‌خواهی به زندگی‌ات به شکل دیگری نگاه کنی. و شاید وقتی به سن من برسید، دیگر دلتان نخواهد آن‌قدر تنها باشید که یک نویسنده تنهاست. انگار حس کنی به پایان درستی در زندگی‌ات نرسیدی و بخواهی بیشتر اجتماعی شوی.» 

     

    آلیس مونرو که بیش از ۶۰ سال است می‌نویسد اعلام کرده «زندگی عزیز» کتاب آخرین کتابش خواهد بود. همچنین بنا بر اعلام ناشر، این کتاب چندین ماه در صدر آثار پرفروش در زمینه ادبیات در جهان بوده است.



    نظرات شما

    برای ارسال نظر ثبت نام کنید یا اگر عضو هستید وارد شوید :
    - ورود
    - عضویت

    نظر شما بعد از تایید مدیریت وبسایت منتشر خواهد شد.
    با تشکر