ناکجا در تلگرام
توییتر ناکجا را دنبال کنید!
فروشگاه کتاب ناکجا در پاریس
نگاه نو، شماره 101

صفحه اصلی / مقالات /

مقالات

نگاه نو، شماره 101

نویسنده: گروهی
مقالات
تاریخ انتشار: خرداد 1393
268 صفحه

    این کتاب را بخرید

  • نسخه چاپی کتاب از ناکجا
    10,00€
  • خلاصه کتاب
  • نظرات شما

  • خلاصه کتاب

    داستانی از محمد رحیم اخوت به نام «رویای شهریار» شعری از محمود درویش به ترجمه تراب حق‌شناس، مقاله‌ای درباره بهومیل هرابال به مناسبت یکصدمین سال تولد او از پرویز دوایی و داستان «مادام کاملیا» از هرابال با ترجمه پرویز دوایی تشکیل دهنده بخش داستان و شعر این شماره نگاه نو است. 

    می‌رسیم به رویداد‌ها و گزارش‌هاکه در حدود ۳۰ صفحه نگاه نو شماره ۱۰۱ به آن تخصیص داده شده است. گزارش جشن انتشار صدمین شماره نگاره نو و اهدای جایزه مهتاب میرزایی (هفتمین دوره) را به قلم مهشید جعفری در این بخش می‌خوانید می‌رعلیرضا تقی یادنامه‌ای با عنوان «عطا و لقای لطفی» به مناسبت درگذشت محمدرضا لطفی نوشته است و بعد شعر «راهی و آهی» که امیر هوشنگ ابتهاج (سایه) سال‌ها پیش برای محمد لطفی سروده است عکس روی جلد این شماره نگاه نو هم عکسی است از محمدرضا لطفی، کار مهدی حسنی. 

    گزارش نکوداشت محمدعلی موحد در دانشگاه تبریز، گزارشی از سیزدهمین دوره جایزه، هوشنگ گلیشری، مقاله‌ای به یاد شادوران محمد ابراهیم باستان پاریزی، و نوشته‌هایی به یاد گابریل گارسیا مارکز، هوشنگ سیحون، عطاءالله خرم، ریچارد فرای و گزارشی زیر عنوان «سینمای ایران در ۱۳۹۲» بخش رویداد‌ها و گزارش‌ها را کامل می‌کنند. 

    نگاه نو شماره ۱۰۱ با کاریکتاتوری از حسن کریم‌زاده و بخش انتقاد کتاب (با نوشته‌هایی از عبدالحسین، علی امینی نجفی، امیر حسین توکلی، محمد حسین خسروپناه و آبتین گلکار) به پایان می‌رسد. 

     



    نظرات شما

    برای ارسال نظر ثبت نام کنید یا اگر عضو هستید وارد شوید :
    - ورود
    - عضویت

    نظر شما بعد از تایید مدیریت وبسایت منتشر خواهد شد.
    با تشکر