ناکجا در تلگرام
توییتر ناکجا را دنبال کنید!
فروشگاه کتاب ناکجا در پاریس

«مرده بودن» سخت است. هیچ‌وقت نتوانسته‏ام تصور درستی از آن حالت داشته باشم. تمام آن‏هایی که در «مرده نبودن» هستند وضع مرا دارند. رفیع جنید |  هــــــا

نقاب

صفحه اصلی / تاریخ /

تاریخ

نقاب

نویسنده: محمدباقر بنی‌عامری
تاریخ
تاریخ انتشار: 1394
406 صفحه

    این کتاب را بخرید

  • نسخه چاپی کتاب از ناکجا
    30,00€
  • خلاصه کتاب
  • نظرات شما

  • خلاصه کتاب

    شبانگاه 18 تیرماه ۱۳۵۹ چند یگان چترباز و افسران بلندپایه حاضر در خدمت و بازنشسته ارتش ایران، بسوی پایگاه نیروی هوایی نوژه که در نزدیکی شهر همدان قرار داشت بحرکت در می‌آیند تا عملیاتی نظامی را علیه رژیم نوبنیاد اسلامی تدارک ببینند. ظاهراً حکومت که از پیش از طرح کودتا آگاهی یافته بود موفق می‌شود بسیاری از آنان را که به پایگاه رسیده بودند دستگیر و چند صدنفر دیگر از آن‌ها را در روزهای بعد بازداشت کند. دستگیرشدگان بسرعت محاکمه و بسیاری از آن‌ها به جوخه‌های اعدام سپرده می‌شوند.

    رژیم جمهوری اسلامی همواره از این واقعه تاریخی به عنوان کودتای نوژه یاد کرده است و در مقابل بازماندگان این حرکت نظامی آن‌را قیامی ملی برای براندازی استبداد مذهبی خوانده‌اند.

    در طول سال‌های گذشته و با توجه به اهمیت این حادثه ده‌ها نظر و تفسیر از سوی تاریخ‌نویسان و دست‌اندرکاران رژیم حاکم و مخالفان سیاسی آن در اینمورد به نگارش در آمده است.

    با این حال اکنون سرهنگ محمدباقر بنی‌عامری طراح اصلی و مجری این حرکت نظامی در کتاب جدید خود بنام «قیام ۱۸ تیر ۱۳۵۹- نقاب» به شرح کامل واقعه از آغاز تا پایان می‌پردازد و برای نخستین بار پرده از حقایق و ناگفته‌های آن برمی‌دارد.

    به گفته ناشر کتاب، شرکت ساتراپ در لندن،«كتاب سرهنگ بنی‌عامری داستانی واقعی بر پایان ده‌ها قصه در مورد حادثه نوژه است.»



    نظرات شما

    برای ارسال نظر ثبت نام کنید یا اگر عضو هستید وارد شوید :
    - ورود
    - عضویت

    نظر شما بعد از تایید مدیریت وبسایت منتشر خواهد شد.
    با تشکر