ناکجا در تلگرام
توییتر ناکجا را دنبال کنید!
فروشگاه کتاب ناکجا در پاریس
مسلمانی در جستجوی ناکجاآباد (زندگی‌نامه‌ سیاسی علی شریعتی)

صفحه اصلی / زندگینامه و خاطرات /

زندگینامه و خاطرات

مسلمانی در جستجوی ناکجاآباد (زندگی‌نامه‌ سیاسی علی شریعتی)

نویسنده: علی رهنما
زندگینامه و خاطرات
ناشر: گام نو
تاریخ انتشار: 1389
590 صفحه

    این کتاب را بخرید

  • نسخه چاپی کتاب از ناکجا
    25,90€
  • خلاصه کتاب
  • نظرات شما

  • خلاصه کتاب

    از دید بسیاری علی شریعتی پدر ایده ئولوژیک انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود. او به عنوان معلم و رهبری کاریزماتیک ، با ایجاد تلفیقی موٍثر، از اسلام و دیگر اندیشه های مدرن توانست میلیون ها نفر از نسل جوان ایران دهه ی 1350 را بسیج کند و زمینه سقوط رژیم پهلوی را فراهم سازد.

    در این زندگی نامه ی مفصل و مشروح ، کوشش شده است به زندگی و فعالیت های شریعتی در چارچوب فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی پیچیده و متناقضی که وی را در حصار خود گرفته بود نگریسته شود. علی رهنما با بررسی دوران جوانی شریعتی در مشهد، سپس زندگی دانشجویی او در پاریس اوایل دهه 1960 و بالاخره ، مسیری که طی آن شریعتی به یک متفکر مذهبی و انقلابی مخالف با رژیم پهلوی ، و دستگاه سنتی مذهب مستقر در ایران بدل شد و در نهایت، به دنبال خروج از ایران تن به آغوش مرگ سپرد. توانسته است بسیاری از مجهولات و نادانسته های مربوط به زندگی وی را بزداید و تصویری نزدیکتر به حقیقت شریعتی رقم زند.

    با مطالعه این کتاب ، می توان به دانسته های تازه ای از افکار و معتقدات مردی دست یافت که نقش بسیار مهمی در تاریخ معاصر ایران و در بسط نوعی اسلام سیاسی در سراسر خاور میانه ایفا کرده است.



    نظرات شما

    برای ارسال نظر ثبت نام کنید یا اگر عضو هستید وارد شوید :
    - ورود
    - عضویت

    نظر شما بعد از تایید مدیریت وبسایت منتشر خواهد شد.
    با تشکر