ناکجا در تلگرام
توییتر ناکجا را دنبال کنید!
فروشگاه کتاب ناکجا در پاریس
زندگی در دنیای متن | شش گفتگو، یک بحث

صفحه اصلی / فلسفه /

فلسفه

زندگی در دنیای متن | شش گفتگو، یک بحث

نویسنده: پل ریکور
مترجم: بابک احمدی
فلسفه
ناشر: نشر مرکز
تاریخ انتشار: 1392
168 صفحه

    این کتاب را بخرید

  • نسخه چاپی کتاب از ناکجا
    11,90€
  • خلاصه کتاب
  • نظرات شما

  • خلاصه کتاب

    «پل ریکور فیلسوف فرانسوی که در سال ۲۰۰۵ درگذشت نماینده برجسته پدیدار‌شناسی و هرمنوتیک مدرن در پایان سده بیستم بود. کتاب حاضر برگزیده‌ای از گفت‌و‌گوهای ریکور است که موضوع مرکزی آن‌ها جهان متن است. ریکور در این مکالمه‌ها از نقادی هنری تا اسطوره، از تاریخ تا هنر روایت و از روزگار نو سخن می‌گوید. اما اعتبار کتاب فقط در آشنایی ما با این اندیشه‌ها نیست. کتاب برانگیزاننده خردورزی فلسفی است.

    شهامت فکر مستقل و همبسته‌ کردن خرد و کنش را در خواننده افزون می‌کند. این دستاوردی عظیم است و خاصه در گفت‌و‌گوی ریکور با هانس گئورگ گادامر، فیلسوف بزرگ آلمانی و با دانشجویان که در این بحث شرکت می‌کردند آشکار می‌شود. اینجاست که درمی‌یابیم فلسفه لذت شرکت در ساختن دنیایی تازه است.»

    «زندگی در دنیای متن (۶ گفتگو و ۱ بحث)، پل ریکور فیلسوف فرانسوی که در سال ۲۰۰۵ درگذشت نماینده برجسته پدیدار‌شناسی و هرمنوتیک مدرن در پایان سده بیستم بود. کتاب حاضر برگزیده‌ای از گفت‌و‌گوهای ریکور است که موضوع مرکزی آن‌ها جهان متن است. ریکور در این مکالمه‌ها از نقادی هنری تا اسطوره، از تاریخ تا هنر روایت و از روزگار نو سخن می‌گوید. اما اعتبار کتاب فقط در آشنایی ما با این اندیشه‌ها نیست. کتاب برانگیزاننده خردورزی فلسفی است. شهامت فکر مستقل و همبسته‌ کردن خرد و کنش را در خواننده افزون می‌کند. این دستاوردی عظیم است و خاصه در گفت‌و‌گوی ریکور با هانس گئورگ گادامر، فیلسوف بزرگ آلمانی و با دانشجویان که در این بحث شرکت می‌کردند آشکار می‌شود. اینجاست که درمی‌یابیم فلسفه لذت شرکت در ساختن دنیایی تازه است.»



    نظرات شما

    برای ارسال نظر ثبت نام کنید یا اگر عضو هستید وارد شوید :
    - ورود
    - عضویت

    نظر شما بعد از تایید مدیریت وبسایت منتشر خواهد شد.
    با تشکر