ناکجا در تلگرام
توییتر ناکجا را دنبال کنید!
فروشگاه کتاب ناکجا در پاریس
هست یا نیست؟

صفحه اصلی / داستان بلـــــــند /

داستان بلـــــــند

هست یا نیست؟

نویسنده: سارا سالار
داستان بلـــــــند
ناشر: نشر چشمه
تاریخ انتشار: 1393
184 صفحه

    این کتاب را بخرید

  • نسخه چاپی کتاب از ناکجا
    12,90€
  • خلاصه کتاب
  • نظرات شما

  • خلاصه کتاب

    «هست یا نیست؟» روایت زندگی زنی است در آستانه ۴۰سالگی. «سالار» می‌گوید: «اینبار هم راوی رمان یک زن است، زنی که ما در ۳۹ سالگی‌اش با او مواجه می‌شویم و همراه او چند مرحله از زندگی‌اش را بازخوانی می‌کنیم؛ گاهی از گذشته و گاهی هم از حال و از روزهایی که به ۴۰ سالگی نزدیک می‌شود؛ دوره‌ای که اولین سال‌های میانسالی را آغاز می‌کند و در آن وقایع متعددی را پشت سر می‌گذارد.» 

    راوی داستان او درگیری‌هایش با روزمرگی، مرگ، ازدواج و خیانت را گاهی با «من راوی» و گاهی با راوی «سوم شخص» پیش روی مخاطبش می‌گذارد. 

    نویسنده «هست یا نیست؟» معتقد است: «روزگاری بود که می‌گفتند زن ۳۰ ساله دیگر در اوج پختگی است، آنقدر که بالزاک هم «زن سی ساله» را در همین حال و احوال می‌نویسد. اما زندگی مدرن و شهری این تجربه کردن‌ها را به تعویق انداخته است، و به نظرم حالا این ۴۰ سالگی است که چنین شرایطی را می‌طلبد، زنی که در اوج پختگی پا به میانسالی هم گذاشته و این میانسالی شاید فراموش شدن را همراه خودش بیاورد. راوی من به یکباره در آستانه ۴۰ سالگی فاصله خود را با سال‌های رفته احساس می‌کند و در شرایط جدیدی قرار می‌گیرد.» 

    راوی «هست یا نیست؟» زنی است که در هر فصل با برش‌هایی که در رمان به وجود می‌آید، از زاویه خاصی برای روایت داستان استفاده می‌کند و در ‌‌نهایت ۱۰ سال از زندگی او در  آمدوشده‌ای روایت داستان را می‌سازند.



    نظرات شما

    برای ارسال نظر ثبت نام کنید یا اگر عضو هستید وارد شوید :
    - ورود
    - عضویت

    نظر شما بعد از تایید مدیریت وبسایت منتشر خواهد شد.
    با تشکر