ناکجا در تلگرام
توییتر ناکجا را دنبال کنید!
فروشگاه کتاب ناکجا در پاریس
گاتاها

صفحه اصلی / ادیان /

ادیان

گاتاها

نویسنده: آبتین ساسان‌فر
ادیان
ناشر: انتشارات بهجت
تاریخ انتشار: 1393
1176 صفحه

    این کتاب را بخرید

  • نسخه چاپی کتاب از ناکجا
    89,90€
  • خلاصه کتاب
  • نظرات شما

  • خلاصه کتاب

    گاتاها، سرودهای اشو زرتشت:

    برگردان هفده هات همراه با متن اوستایی و گزارش‌های زبانشناسی، پژوهش و تازه‌ترین برگردان از گاتها، سروده‌های آسمانی اشوزرتشت، به مناسبت فرارسیدن سه هزار و هفتصد و پنجاهمین سال پیام آوری اشوزرتشت مهر اسپنتمان، برگردانی نفیس از گاتاها به دنیای نشر کتاب گام نهاده است که در بسیاری از گزینه ها مورد نیاز پژوهندگان و شیفتگان آیین راستی گستر پیام آورآریایی، زرتشت است. گاتاها؛ سرودهای زرتشت، برگردان هفده هات همراه با متن اوستایی و گزارش‌ دستوری تمام واژگان اوستایی، نام این نوشته ارزشمند است که با پژوهش دکتر آبتین ساسانفر به نگارش در آمده است. ساسانفر که استاد پیشین دانشگاه ملی بوده است با نگرش به متن درست شده گلدنر همراه با قلمی شیوا و نثری روان، ضمن نوشتن بازنویسی سرودهای اشوزرتشت با متن دین دبیره و آوانویسی پارسی، برداشتِ خود را از هر سرود نیز آورده تا به زیبایی و ماندگاری این اثر افزوده باشد. درک درست این پژوهشگر از سرودهای اشوز رتشت و آشنایی با فرهنگ و فلسفه‌ی وی سبب شده تا این کتاب و برگران گاتاها از ارزش و اهمییت ویژه‌ای برخوردار شود.

    در بخشی از پیشگفتار این کتاب نویسنده چنین نگاشته است: «اصول فلسفی و آیین گاتها اگر بدون پیش قضاوت مُغرضانه و منفی بررسی شود، هیچ انسان با انصاف و خردمندی نمی تواند با آن مخالفت کند چون چیزی جز راهنمایی به سوی صلح، سازندگی و خوشبختی در آن دیده نمی‌شود.»

    چاپ نخست این کتاب با ۱۲۷۰ رویه درتیراژ ۲۰۰۰ نسخه، به همت نشر بهجت در پاییز سال ۱۳۹۰ خورشیدی که سرآغاز نوروز سال ۳۷۵۰ یکتاپرستی ایرانیان است، در تهران منتشر شده است. ویرایش و بازخوانی این کتاب ارزشمند را نیز موبد کوروش نیکنام انجام داده است که بیگمان به ارزش و جایگاه برگردان شده این کتاب افزوده است. در آغاز این کتاب، گزارشی خواندنی از پیشینه پژوهش های اوستایی توسط پژوهشگران اروپایی به چاپ رسیده است که گویای بسیاری از رویدادهای شنیدنی، نانوشته و ناخوانده است. افزون بر این برگردان گاتاها باجلد گالینگور و چرمی نفیس آن که درقاب جداگانه ای جای گرفته است، با نشان طلاکوب شده‌ از فروهر جلوه‌ زیبا و کم نظیری به خود داده است که برای همه کتابخانه‌ها، استفاده دانشجویان و پژوهشگران، پویندگان راه راستی و به ویژه سفره‌های دینی و نوروزی همکیشان و ایرانیان، ارزش و جلوه مینوی خواهد داشت. سروده های زرتشت، گاتاها را دریابیم وآموزه های آن را در زندگانی به کار گیریم.



    نظرات شما

    برای ارسال نظر ثبت نام کنید یا اگر عضو هستید وارد شوید :
    - ورود
    - عضویت

    نظر شما بعد از تایید مدیریت وبسایت منتشر خواهد شد.
    با تشکر