ناکجا در تلگرام
توییتر ناکجا را دنبال کنید!
فروشگاه کتاب ناکجا در پاریس
درباره فردیت و فرم های اجتماعی

صفحه اصلی / جامعه شناسی /

جامعه شناسی

درباره فردیت و فرم های اجتماعی

نویسنده: گئورگ زیمل
مترجم: شهناز مسمی‌ پرست
جامعه شناسی
ناشر: نشر ثالث
تاریخ انتشار: 1392
600 صفحه

    این کتاب را بخرید

  • نسخه چاپی کتاب از ناکجا
    24,90€
  • خلاصه کتاب
  • نظرات شما

  • خلاصه کتاب

    کتاب «درباره فردیت و فرم‌های اجتماعی» مجموعه‌ای از مقالات گئورگ زیمل را شامل می‌شود که توسط دولند لوین، زیمل‌شناس معروف گردآوری شده‌اند. لوین این مقالات را در ۶ موضوع گردآوری کرده است. 

     

    فلسفه علوم اجتماعی موضوع بخش نخست این اثر است. در این بخش مباحثی مانند چگونگی ممکن شدن تاریخ بررسی شده است. در بخش دوم که به فرم‌های تعامل اجتماعی اختصاص دارد، بخشی از کتاب مهم زیمل با عنوان «فلسفه پول» را شامل می‌شود. 

     

    ستیزه، سلطه و معاشرت نمونه‌هایی از فرم‌هایی هستند که زیمل معتقد است روابط اجتماعی بر اساس آن‌ها شکل می‌گیرند. این مباحث به همراه موضوعات دیگر در فصول جداگانه‌ای بررسی شده‌اند. غریبه، ولخرج، خسیس، ماجراجو و فقیر از جمله تیپ‌های شخصیتی هستند که زیمل به آن‌ها اشاره می‌کند. مقالات زیمل درباره این تیپ‌ها نیز در کتاب گردآوری شده‌اند. 

     

    در بخش مربوط به فرم‌های فردیت، مقالاتی درباره «آزادی و فرد» شامل مقایسه‌ای میان آزادی در قرون ۱۸ و ۱۹ میلادی، «فرهنگ سوبژکتیو»، «فردیت و ساختار اجتماعی»، «مد»، «بسط گروه و رشد فردیت» و «کلانشهر و زندگی» در این کتاب گردآوری شده‌اند. بخش ششم این اثر نیز به دیالکتیک تغییر در اندیشه زیمل اختصاص دارد.



    نظرات شما

    برای ارسال نظر ثبت نام کنید یا اگر عضو هستید وارد شوید :
    - ورود
    - عضویت

    نظر شما بعد از تایید مدیریت وبسایت منتشر خواهد شد.
    با تشکر