ناکجا در تلگرام
توییتر ناکجا را دنبال کنید!
فروشگاه کتاب ناکجا در پاریس
تروتسکی | کاهن معبد سرخ

صفحه اصلی / تاریخ /

تاریخ

تروتسکی | کاهن معبد سرخ

نویسنده: رابرت سرویس
مترجم: بیژن اشتری
تاریخ
ناشر: نشر ثالث
تاریخ انتشار: 1392
828 صفحه

    این کتاب را بخرید

  • نسخه چاپی کتاب از ناکجا
    39,90€
  • خلاصه کتاب
  • نظرات شما

  • خلاصه کتاب

    کتابی که در دست دارید در سال ۲۰۱۰ و در انگلستان چاپ و به عنوان برگزیدهٔ بهترین کتاب تاریخی معرفی شده، اما این موضوع سبب نارضایتی گروه‌های تروتسکیستی شده است. این اثر چهرهٔ دیگر یا به تعبیری سیمایی کاملا نو از لئون تروتسکی «از رهبران انقلاب روسیه» به دست می‌دهد... لئون داویدوویچ تروتسکی انقلابی بلشویک و متفکر مارکسیست اهل روسیه بود. لئون تروتسکی در سال ۱۸۷۹ در یک خانواده یهودی کشاورز در روستایی در اوکراین متولد شد و در ۱۷ سالگی با نوشته‌های سازمان‌های مخفی و با مارکسیسم آشنا شد. به همراه عده‌ای از رفقا تشکیلات کارگری جنوب را برپا می‌کند.

    که در طی چند ماه هزاران عضو جذب آن می‌شود. در سال ۱۸۹۸ تشکیلات توسط پلیس مخفی منحل می‌شود و برونشتین و دیگر رهبران آن به زندان می‌افتند. همه «آن‌ها به چهار سال تبعید به سیبری محکوم می‌شوند. در این مدت لئون و الکساندرا با POSDR (حزب کارگران سوسیال دمکرات روسیه) که زیر نظر لنین و پلخانف است ارتباط برقرار می‌کنند. مدتی بعد بونشتین موفق می‌شود فرار کند و روی پاسپورت جعلی‌اش نام نگبان زندانش در اُدسا را می‌نویسد: تروتسکی.

    در اوایل تشکیل اتحاد شوروی، تروتسکی که چهره‌ای تأثیرگذار و بانفوذ به حساب می‌آمد به عنوان کمیسر خلق برای روابط خارجی انتخاب شد. پس از آن ارتش سرخ شوروی را بنیان گذاشته خود به فرماندهی آن درآمد. وی همچنین یکی از اولین اعضای دفتر سیاسی بود. به‌خاطر کشمکش‌هایی که در دهه» ۱۹۲۰ بر سر قدرت میان تروتسکی و استالین وجود داشت، تروتسکی از حزب کمونیست روسیه اخراج شد و از اتحاد شوروی تبعید شد. (۱۸۷۹-۱۹۴۰) از رهبران انقلاب شوروی بود که نقش بزرگی در پیروزی انقلاب بلشویکی و تشکیل دولت شوروی داشت. وی نویسنده، خطیب و سازمان دهنده‌ای طراز اول و بنیان‌گذار بین الملل چهارم بود.



    نظرات شما

    برای ارسال نظر ثبت نام کنید یا اگر عضو هستید وارد شوید :
    - ورود
    - عضویت

    نظر شما بعد از تایید مدیریت وبسایت منتشر خواهد شد.
    با تشکر