ناکجا در تلگرام
توییتر ناکجا را دنبال کنید!
فروشگاه کتاب ناکجا در پاریس
خشونت و اندیشه‌هایی درباره سیاست و انقلاب

صفحه اصلی / فلسفه /

فلسفه

خشونت و اندیشه‌هایی درباره سیاست و انقلاب

نویسنده: هانا آرنت
مترجم: عزت‌الله فولادوند
فلسفه
ناشر: خوارزمی
تاریخ انتشار: ۱۳۵۹
۲۰۸ صفحه

    این کتاب را بخرید

  • نسخه چاپی کتاب از ناکجا
    14,90€
  • خلاصه کتاب
  • نظرات شما

  • خلاصه کتاب

    کتاب خشونت اولین ترجمه‌ای است که از نوشته‌های اندیشمند و پژوهشگر نامدار، خانم هانا آرنت، به فارسی منتشر شد.

    هانا آرنت در دنیای غرب و بویژه در ممالک آلمانی‌ و انگلیسی‌زبان، علی‌الخصوص امریکا، به عنوان متفکری صاحب نظر و نظریه‌پردازی عمیق در قلمرو فلسفه‌ی سیاسی و تاریخ شهرت دارد.

    وی به سال ۱۹۰۶ در شهر هانوور آلمان به دنیا آمد و پس از پایان دوره‌ی دبیرستان نزد بزرگانی چون هایدگر، هوسرل، بولت‌من و کارل یاسپرس به‌ تحصیل فلسفه، الاهیات و زبان‌های کهن پرداخت. در ۲۲ سالگی دکترای فلسفه را با پروفسور یاسپرس به پایان رساند و دیری نگذشت که در جامعه‌ی دانشگاهی آلمان و نزد استادان پیشین‌ خود، همچون متفکری اصیل با نظریاتی بدیع و محققی عمیق و دوراندیش اعتبار و شهرت‌ یافت. هانا آرنت را شاید بتوان از معدود فیلسوفانی دانست که محور اساسی کل آثارش را به گرد خود سامان داده و معنا بخشیده است: خشونت، بی‌رحمی و رنجِ انسانی در رژیم‌های توتالیتر.

    آرنت که در دوران پرتلاطم فرو رفتن تدریجی آلمان درون فاشیسم٬ به دنیا‌آمد، تجربه‌ی دردناک فروپاشی اخلاقی و عقلانی جامعه‌ی فرهیخته‌ی آلمان قرن نوزدهم را به مثابهِ یک یهودی و یک روشنفکر به گونه‌ای مضاعف درک می‌کرد و ناچار بود درد تبعید، نخست در فرانسه و سپس در آمریکا و دوری از اساتیدش‌ هایدگر و یاسپرس، را نیز بر آن اندوه بیفزاید. بی‌ثباتی توتالیتاریسم از آنجا ریشه می‌گرفت که دو مفهوم انقلاب پیگیر و تصفیه‌های نژادی پی در پی، معیارهایی هر چه سخت تر را به میان می‌کشیدند و در نتیجه دایره‌ی «خودی‌ها» را دایماً تنگ‌تر می‌کردند و بدین ترتیب سبب می‌شدند نوعی بیمارای پارانویا سراسر جامعه را در بر بگیرد.



    نظرات شما

    برای ارسال نظر ثبت نام کنید یا اگر عضو هستید وارد شوید :
    - ورود
    - عضویت

    نظر شما بعد از تایید مدیریت وبسایت منتشر خواهد شد.
    با تشکر