ناکجا در تلگرام
توییتر ناکجا را دنبال کنید!
فروشگاه کتاب ناکجا در پاریس
اخلاق در فلسفه کانت

صفحه اصلی / فلسفه /

فلسفه

اخلاق در فلسفه کانت

نویسنده: راجر سالیوان
مترجم: عزت‌الله فولادوند
فلسفه
ناشر: طرح نو
تاریخ انتشار: ۱۳۸۰
۲۴۰ صفحه

    این کتاب را بخرید

  • نسخه چاپی کتاب از ناکجا
    12,90€
  • خلاصه کتاب
  • نظرات شما

  • خلاصه کتاب

    به رغم اینکه کانت شاید بزرگترین فیلسوفی است که پس از ارسطو در پهنه فلسفه غرب ظهور کرده است، و به رغم تأثیر گسترده و ژرف او در تقریبا تمام مکتب‌های فلسفی بعدی، با کمال تأسف بجر بنیاد مابعدالطبیعه اخلاق (ترجمه حمید عنایت و علی قیصری)، تاکنون هیچ کتابی از او یا درباره او در فلسفه اخلاق به فارسی موجود نیست. کتابی که اکنون به فارسی زبانان تقدیم می‌شود، نوشته یکی از استادان فلسفه و کانت شناسان معاصر است. کانت نیز مانند هر متفکر بزرگی، در هر نسل موضوع بررسیها و تفسیرهای جدید بوده است.

    نویسنده این کتاب از نسل کسانی مانند پل گایر و الن وود و کارل آمریکس و هنری آلیس و ژیل دولوز و انورا اونیل و دیگران است که در دهه‌های اخیر عصر نوینی در کانت‌شناسی آغاز کرده‌اند، و این خود البته به علت توجه روزافزون به اهمیت و عظمت کانت در این دوره بوده است.

    من این کتاب را از این رو برای ترجمه برگزیدم که: نخستبه زبانی روشن(ولی بدون‌گریز از پیچیدگی‌ها) و نسبتا به اختصار اندیشه اخلاقی کانت را آنگونه که در آثار مختلفش منعکس است بیان می‌کند؛ دوم از راه فلسفه سیاسی به اخلاق نظری وارد می‌شود و به خواننده نشان می‌دهد که چرا کانت می‌گوید نظام حقوقی هر جامعه مدنی باید اساس اخلاقی داشته باشد؛ و سوم، چنانکه گفته شد، حاوی شرح و تفسیری بالنسبه جامع از بنیاد مابعدالطبیعه اخلاق است که فهم آن- لااقل برای دانشجویان- خالی از اشکال نیست و فعلا تنها کتاب موجود در این زمینه به زبان فارسی است



    نظرات شما

    برای ارسال نظر ثبت نام کنید یا اگر عضو هستید وارد شوید :
    - ورود
    - عضویت

    نظر شما بعد از تایید مدیریت وبسایت منتشر خواهد شد.
    با تشکر