ناکجا در تلگرام
توییتر ناکجا را دنبال کنید!
فروشگاه کتاب ناکجا در پاریس
بن در جهان

صفحه اصلی / داستان بلـــــــند /

داستان بلـــــــند

بن در جهان

نویسنده: دوریس لسینگ
مترجم: مهدی غبرایی
داستان بلـــــــند
ناشر: نشر ثالث
تاریخ انتشار: 1391
184 صفحه

    این کتاب را بخرید

  • نسخه چاپی کتاب از ناکجا
    12,90€
  • خلاصه کتاب
  • نظرات شما

  • خلاصه کتاب

    کتاب «بن در جهان» در واقع دنبالۀ «فرزند پنجم» است و بن، شخصیت اول عجیب الخلقه آنرا در جوانی نشان ‌میدهد و رویارویی او را با دنیای سرشار از نیرنگ و فریب که در موارد نادری از محبت و مهربانی نیز خالی نیست تصور می‌کند. 

     «بن در جهان» به کندوکاو و تفسیر «متفاوت» بودن در جامعه مدرن امروز می‌پردازد، به تحمل «متفاوت» بودن در جامعه امروزی و برداشت‌ها و سوء برداشت‌هایی که این تفاوت، خواه ناخواه، پیش می‌آورد. رمان روایت ماجرای «بن لووات» موجود نیمه حیوان نیمه انسانی است که درکی محدود و متفاوت از دنیای اطرافش دارد. بن هیولایی دوست داشتنی اما عجیب است که نمی‌توان با او هم دردی نکرد و دوستش نداشت؛ بن انسانی است «متفاوت» که مدام مفهوم انسان بودن را به تعویق می‌اندازد. «بن در جهان» روایت هراس بشر است از هر آنچه تفسیرناپذیر و عجیب است. هر چیزی که علم و عقل مدرن توان توضیح و تفسیر آن را ندارند. 

    رمان در عین سادگی، عمیق است و البته غم انگیز. لسینگ روایت داستان بن را بهانه‌ای کرده است برای نقل زندگی بی‌خانمان‌ها، جانیان، ساکنان حلبی آباد‌ها و زاغه نشین‌ها و حاشیه نشینانی که از قضا بیشتر از همه با «بن» هم دردی می‌کنند و درکش می‌کنند. رمان بهانه‌ای است برای نقد دنیای علم زده و عقل مدرن. روایتی است از هرآنچه دنیای مدرن و زرق و برقش سعی در فراموش کردن و ندیده گرفتنشان دارد. به یک معنا «دوریس لسینگ» در «بن در جهان» سعی دارد زندگی امروزی و انسان بودن را بیان کند.



    نظرات شما

    برای ارسال نظر ثبت نام کنید یا اگر عضو هستید وارد شوید :
    - ورود
    - عضویت

    نظر شما بعد از تایید مدیریت وبسایت منتشر خواهد شد.
    با تشکر