ناکجا در تلگرام
توییتر ناکجا را دنبال کنید!
فروشگاه کتاب ناکجا در پاریس
همشهری داستان شماره 46

صفحه اصلی / داســــــتان کوتاه /

داســــــتان کوتاه

همشهری داستان شماره 46

نویسنده: گروهی
داســــــتان کوتاه
تاریخ انتشار: مرداد 1393
226 صفحه

    این کتاب را بخرید

  • نسخه چاپی کتاب از ناکجا
    6,00€
  • خلاصه کتاب
  • نظرات شما

  • خلاصه کتاب

    «درباره زندگی» نام نخستین بخش ماهنامه داستان است. در این بخش مطالبی به قلم معصومه آباد، رضا فیاضی، هوشنگ گلمکانی، یوجین والتر، اتان کینین و اری دلوکا منتشر شده است. 

    بخش داستان این شماره دربرگیرنده «درخشش نحس» به قلم فریبا وفی، «حفره مشترک» اثر محمدرضا زمانی، «روی رود رینی» نوشته تیم اوبراین و «خلاص شدن از شر کریسانته‌مو» از گوانسالو سُوارِس است. 

    در بخش روایت‌های داستانی، به ترتیب گزیده‌ای از داستان شمس و طغرا، نخستین رمان تاریخی فارسی، نامه‌هایی در حواشی ازدواج به مجلس شورای ملی و بخشی از خاطرات ممتحن‌الدوله اولین مهندس معمار ایرانی منتشر شده است. 

    روایت‌های مستند، عنوان بخش چهارم شماره ۴۶ همشهری داستان است. در این قسمت روایت‌های «صفر مرزی» به قلم ساسان مویدی، «در حضور دیگران» اثر معین فرخی و «روباز» نوشته آلخاندرو کارتاهنا، دیده می‌شود. 

     «چرا داستان جنگی می‌نویسیم؟» به قلم تیم اوبراین، «جنگ بهترین سوژه است» برشی از نامه ارنست همینگوی به اسکات فیتزجرالد و «برنامه ریزی برای نوشتن رمان: قسمت دوم» نوشته محمدحسن شهسواری، مطالب بخش درباره داستان این شماره را تشکیل می‌دهند. 

    پایان خوش این شماره هم به داستان‌های «برادران کفچه»، از میرحسین هاشمی، «شام چی داریم؟» از ارما بومبک و «بیا پاپیون درست کنیم» ‌ اثر کورت ونه‌گات‌جونیور اختصاص دارد و در بخش داستان‌های دیدنی هم آثار مصور کامبیز درم‌بخش دیده‌ می‌شوند.



    نظرات شما

    برای ارسال نظر ثبت نام کنید یا اگر عضو هستید وارد شوید :
    - ورود
    - عضویت

    نظر شما بعد از تایید مدیریت وبسایت منتشر خواهد شد.
    با تشکر